07:40 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شرکت بورس تهران

آغاز معاملات قراردادهای اختیار معامله «فخوز»
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر سهام شرکت فولاد خوزستان در سررسید دی ۱۴۰۰، از سه‌شنبه، ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۰، در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
آغاز معاملات قراردادهای اختیار معامله «تاپیکو»
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر سهام شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین در سررسید دی ۱۴۰۰، از سه‌شنبه، ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۰، در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
آغاز معاملات قراردادهای اختیار معامله «شبندر»
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس در سررسید آبان ۱۴۰۰، از امروز، ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۰، در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
معاملات قراردادهای اختیار معامله «کچاد» آغاز می‌شود
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سررسید دی ۱۴۰۰، از سه‌شنبه، ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۰، در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
معاملات قراردادهای اختیار معامله «فولاد» آغاز شد
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سررسید مهرماه ۱۴۰۰، از امروز شنبه، ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۰، در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
پاسخ به ابهامات بازگشایی «شبندر»
پیرو طرح برخی سؤالات در شبکه‌های اجتماعی در خصوص وجود ابهام در زمینه بازگشایی نماد شرکت پالایش، معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران به این ابهامات پاسخ داد.
انتقال ۵ درصد سهام به نمادهای «بورس»، «کالا» و «انرژی۳»
براساس مصوبه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار و اختیار تفویض شده به مدیریت نظارت بر بورس‌ها مقرر شد پنج درصد از دارایی اشخاص در سایر نمادهای شرکت های بورس اوراق بهادار، بورس کالای ایران و بورس انرژی به نماد اصلی آنها «بورس»، «کالا» و «انرژی۳» انتقال یابد.
صندوق‌های قابل معامله؛ گزینه مطلوب سرمایه‌گذاری
سرمایه‌گذاری در بورس فرایندی بسیار حرفه‌ای است و نیاز به دانش مالی، توان تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی و تجربه دارد. از این رو، سرمایه‌گذاران تازه وارد و افرادی که دانش و وقت کافی برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را ندارند، می توانند از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار شده و اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.
تفویض اختیارات به بورس و فرابورس در راستای نظارت بهینه بر بازار سرمایه
تغییرات در دستورالعمل جدید بازارگردانی، در راستای ایفای کاراتر وظایف بازارگردان‌ها در سه حوزه اصلی تعهد به افزایش نقدشوندگی، تنظیم عرضه و تقاضای اوراق بهادار و تحدید دامنه نوسان قیمت آن است. در این مسیر تفویض اختیاراتی به بورس و فرابورس به منظور تسریع در انجام امور و نظارت بهینه بازار انجام شده است.
تغییر زمان‌بندی جلسه معاملاتی بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق بدهی
زمان‌بندی جلسه معاملاتی بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF)و بازار اوراق بدهی از روز شنبه، ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ تغییر می یابد.
فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد مالی؛ هدف‌گذاری شرکت بورس تهران
با توجه به استقبال علاقه‌مندان از دوره‌های آموزشی شرکت بورس تهران طی سال‌های اخیر، اجرای پروژه های جدید در این حوزه در دستور کار مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه گذاری شرکت بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت.
جایگاه ویژه بورس تهران در اقتصاد ملی و تأمین مالی به عنوان قدیمی ترین بازار اوراق بهادار ایران
عضو هیات مدیره بورس اوراق بهادار عنوان کرد: بورس تهران به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین بازار اوراق بهادار ایران از نظر ارزش بازار،‌ ارزش معاملات،‌ گوناگونی ابزارهای مالی،‌ تنوع شرکت‌ها و بازارها،‌ پذیرش شرکت‌های با ارزش و درجه شفافیت مالی بالا و وجود زیر ساخت‌های مناسب می‌تواند نقش بسزایی بر تأمین منابع مورد نیاز حوزه‌های تولیدی و عمرانی ایفاء کند.
عرضه بلوک ۷۱.۹۱ و ۸۴.۵ درصدی دو زیرمجموعه بانک ملی و "وبانک"
نماد برتر- شرایط و زمان عرضه بلوک ۷۱.۹۱ و ۸۴.۵ درصدی دو زیرمجموعه بانک ملی و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بطور یکجا و نقد اعلام شد.
تحلیل عضو هیات مدیره شرکت بورس از زمان مناسب سرمایه گذاری در سهام
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس تهران گفت: با تکیه بر سه متغیر تورم، تغییرات دلار و قیمت جهانی کامودیتی‌ها ، ارزش سهام ارزنده شده و زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.
اتمام عملیات بازارگردانی سهام شرکت پرحاشیه بورسی از امروز
نماد برتر- عملیات بازارگردانی سهام شرکت پرحاشیه بورسی توسط صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی سپهر بازار سرمایه از امروز به اتمام می رسد.